fredag 26 september 2014

Rapport från morgonyogan

Femte dagen med morgonyogan. Bara upp & hoppa. Tycker fortfarande att mitt fokus inte alls är med på morgonen. Tankar inför dagen som surrar. Däremot hade jag aldrig fått till yogan på kvällarna den här veckan då kalendern är smockfull. Är riktigt sams med kriyan Suriya Kriya, som har fått sitt namn efter solens energi. Jag slängde ner på lunchen en dag för att köpa en kofta till lilltjejen inför fotografering på dagis. Då märkte jag att jag hade en sån bra hållning, kände mig flera centimeter längre än i vanliga fall. Då tänkte jag att morgonyogan gör sitt. Fast på kvällen satt jag på föräldramöte på dagis & en tjej i styrelsen hade gjort ändringar över allas huvud som innebar att jag fick många fler uppbokade dagar i min kalender istället för en mysig arbetsdag där barnen är med. Då blev jag så himla arg att jag kände att mina öron blev helt röda! Skärpte mig & sa inte så mycket men tror att jag gav en väldigt svart blick, hon var dessutom höggravid. Inte alls yogiskt gjort.. Livet, livet... Kram








"Denna kriya har fått sitt namn efter solens energi. När du har mycket solenergi blir du inte förkyld, du är energisk, uttrycksfull, utåtriktad och entusiastisk. Den är reningens energi och håller även din vikt nere. Den hjälper till vid matsmältning, gör sinnet klar, analytiskt och inriktat på agerande. "

2 kommentarer:

  1. Man får väl inte göra hur man vill bara för att man är höggravid heller...;).
    Du får mig att tänka på hur jag inte hunnit med någon yoga denna vecka.
    Ytterligare en anledning till att jag går omkring och är arg.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dumt att vi är så där ilskna, fast det kanske behövs starka yoginis som ryter i ! Kram

      Radera